Alla inlägg under september 2007

Av Sandra - 30 september 2007 19:25

Jajemen. Idag när man vakna var det inte det roloigaste vädret man såg eller. Men det var bara att ta på sig regnjackan och ett par bra skor och ta med hunden ut. Det var skogen. Där mår han bäst nuför tiden när han går. Inte så hårt där. Min gamling.. :)


Sen så ringde jag och väckta Livia. Vi skulle gå på birsta en sväng så åkte och hämta henne vid halv 1 ungefär och sprang in på åhlens sen åkte vi ut till birsta och tog en fika och kikade runt lite :)...


Och ikväll då har ju jag bjudit mina föräldrar och min syster och hennes familj på kina. Och gu vad gott det var. Var riktigt länge sen jag åt där, på ming palace. eller blå huset som tror dom flesta säger :)


Ja vad händer en ruggig kväll som denna då? Ja film lär det ju bli men med vilket sällskap? Här hemma med mamma och pappa eller nån/några andra? mm Emma var ju inte så pigg just nu eller. så ja =/


Ne imorn är det ny arbetsvecka igen och denna blir lång. Jobbar nämligen helgen. Så då blir det andra helgen irad som jag inte går ut och festar på. Och gud vad det ska bli skönt. Var ju nämligen hemma i fredags med Matilda. Vi var först ute och gick runt sidsjön sen sa vi hej till anton och niklas en stund sen hyrde vi film.. =) så jäkla soft.


Aja.. Ha en bra kväll alla!!
/Sandra

Av Sandra - 27 september 2007 21:50

Kan det vara så enkelt? Ja inte vet jag. Men det känns konstigt det också. Jag brukar vara det mer på våren ja, ja så kontigt är jag. Ne så ajg ahr inge svar. Är det all stress kanske? lägenheten, jobbet, söka skola, naturkunskapen, flytten hem, hinna med familjen, vännerna. Måste hitta en balans mellan allt nu. Och det är inte det lättaste om jag ska vara helt ärlig. Inte när man har bott själv så pass länge ändå.

Nemen jag tar en dag i taget. Igår var det tungt fkatiskt till och med mamma sa att jag inte såg någe pigg ut. Ringde och surrade med syster min och emma och tur är väl att man har dom två. Som jag kan lägga av lite på. Mina små problem. Det finns ju de som har det värre.


Ja lön kom ju iaf idag ändtligen så efter jag skrivit här så ska jag betala räkningar. jippie. eller inte. Men denna månad blir det betydligt mindre räkningar eftersom jag inte ska betala hyra och lån. Eller jo betalar ju en slant hemma men inte dirket lika mycket som jag hade i timrå. Skönt det.

Så idag efter skolan så gick jag Emma och Niklas och käkade på afmidor och sen köpte jag en jätte pin stickad polo som var kortärmad och en slapp klänning. :)


När jag var på jobbet ikväll hade jag ju nått sånt bra jag skulle skriva. hmm? Jo. Nu är måttet rågat. Nu blir det ändrning på hög nivå fy fan. Nästa vecka när jag har en sak mindre att tänka på. Så blir det att gå direkt till ego eller friskis och köpa kort. Tyvärr emma så lutar det mest åt ego. men kan ju komma på dina pass ändå och betala :) för ja känner att ego kommer ge mer för där kan jag stället och blir mer variation. Men ska inte svika dig ;)


Ne nu ska jag röra på mig och gå och hämta mina engångskoder och mina underbara älskade räkningar :P

Ha en bra kväll alla!!!
/Sandra

Av Sandra - 25 september 2007 22:14

Hade på känn hela dagen att det skulle bli 2-1 igår ja till AIK. Men ack så fel man kunde ha.. ne det vart 1-1.. Less.. Hade vart så jäkla skoj om dom hade vunnit igår mot djurgården.. För då hade de gått upp i ledningen.


Aja. Har det roliga vart nu? Mjo jag tror det tyvärr. Men det känns bra ändå att kunna säga det utan att må dåligt som jag kanske skulle trott jag skulle göra. Men kan det ha med helgen att göra? Ja vad vet jag. Bra mår jag nu iaf :) Så nu ska jag ta det för vad det är. :)


Var på skolan idag. gjorde provet idag ändå. Gick väl sådär.. Hoppas på det iaf. Var ändå en rolig dag i skolan idag ;) hehe mm :)


Ne nu har vi ett kort på min nya frisyr här nere och ett från helgen :)


Sov gott alla!!
/Sandra

Av Sandra - 22 september 2007 11:46

Var hos linda igår och klippte mig och färgade.. Så jäkla nöjd med färgerna och frisyren men ska ringa henne idag och höra om hon inte kan färga lite mer mörkt lite längre fram. :) så snart är jag 100% nöjd.


Kom typ nyss hem från emma. Var hos niklas igår sen hos ante. Vart sent. och det känns idag på ögonen. Ne nu ska jag äta frukost plugga lite sen åka till ikea och köpa en present till Matilda som jag ska till ikväll :) ska bli skoj. Sen ska jag hem och gå ut och gå med vovven min :) Se om han är halt idag också =/ Stackarn. inge kul alls att se när sin gammling går och haltar..=/

Ne nu får ni ha en undeberbar dag :)
/Sandra

Av Sandra - 18 september 2007 22:24

Mm.. Fick ju som sagt hjälp av pappa med min byrå.. Och jag har ju börjat satt ihop lådan fel. Inte konstigt att det inte gick som jag ville eller. Men men nu är den ihop iaf :) Skönt. Så nu är nästan alla kläder på plats istället för i resväskor.


och man har ju verkligen minne på topp. Glömmer fan allt nästan snart. Sandra ringde förrut när jag åt mat. Och som vanligt säger jag ju jag ringer upp dig när jag ätit klart. Hur svårt kan det vara att minnas? Inte så svårt, men ja, som vanligt så glömmer jag ju det. Kom på att jag skulle ringa henne nu när jag skulle duscha. Så ska väl gå coh skicka iväg ett sms och höra om hon är vaken eller inte. :)


Jaja, ringde och surrade lite med anton förut också. Och som vanligt så hade jag ju ju nått litet att klaga på. Idag var det ju då byrån :P, Men då påminde han mig om en sak som jag alltid tänkte på förrut. Att det alltid finns de som har det värre och det är ju sant. Här sitter jag och klagar på att jag inte får ihop en byrå? det är ju ingenting. Och om man jämför med det han gör så får man ju lite dåligt samvete, och om man tänker på hur vissa personer/familjer har det runt om i världen. Så ja, nu blir det positivt tänkande framöver. Blixten brukar också vara duktig på att försöka få mig att tänka positivt när jag inte är på det bästa humöret. Ja, vad skulle jag göra utan er alla mina vänner :).


Hmm har surrat lite med Emma idag också. Eller ja nån gång men inte som vanligt :P hehe Min lilla goding :)

Ne nu blir det sängen och kolla på tv och sova så man kommer upp imorn till jobbet :)
Sov gott alla!!
/Sandra

Av Sandra - 18 september 2007 14:27

Tykte jag var så duktig igår när jag började skruva ihop min byrå. SÅ slutade jag när jag bara hade lådorna kvar att sätta ihop. Så dom tog jag idag när jag kom hem från skolan... Gick inge vidare... Dom är ju hur skum som helst. Så vad gör jag då. Jo jag råkar förstöa ena lådan innuti. Så vet inte ens om detgr att få ihop den skiten. Så mamma sa att jag skulle surra med dig pappa.. Så nu vet du vad du ska hjälpa mig med ikväll innan du och farbror åker till timrå.


Jobbig tid nu framför mig känns det som. Skulle gå ut och gå med vovven runt sidsjön men det sprack.För han haltade så fruktansvärt mycket så det var bara att vända, så istället åkte vi till arken så han fick lite nya leksaker och ett gott ben. Det tyckte han var roligt iaf. :) SÅ ja, mamma ska åka och hämta ut mer värktabletter åt honom idag eller imorn. Bara det blir bättre fort. Han börjar ju tyvärr bli upp med åren också =/.


Ne nu ska mama iväg och åka och handla lite saker och då ska jag plocka upp lite saker i badrummet och där min säng står sen när hon kommer tillbaka då blir det åka till timrå och skruva ihop en låda.. :P och sätta upp sista tapetbiten.. sen så :D


Sen ska jag hem och spela Wii  :) Så ni vet ju vart ni har mig ikväll :P


Ha en bra dag..

/Sandra

Av Sandra - 18 september 2007 00:09

Ne.. Jag och min karaktär.. Ne var ju med min Wiström ikväll.. vi käkade en god middag för två.Kantarellsoppa Kan det blir bättre? Och som vanligt vart det ju något gott till. Jag vet. Inge bra. Så vi köpte ju chirre och dirre. Fy på mig. Men imorn ska jag till skolan sen till birsta en snabbis sen ska jag ut och gå med Livia runt sidsjön så.
Ne men jag måste verkligen skärpa mig.


Var ju iaf på vårdcentralen idag. Och sköterskan där trodde bara det berodde på rejält torr hud. Så bara hoppas att hon har rätt så nu har jag köpt någon dunderkräm så hoppas den gör susen. :)


Imorn är det skola också. Fasiken måste verkligen sätta mig och plugga imorn också. Har prov nästa vecka.. huvvaligen =/


Ne nu ska jag gå och se på tv. Sov gott alla..

/Sandra

Av Sandra - 14 september 2007 21:40

Ja jag kan verkligen inte vara själv längre.Skulle fan vilja bo i en 4:a eller 5:a med några ja. Då skulle ajg trivas som fisken i vattnet. Man har eget rum och sen har vi gemensamt vardagsrum. Fatta vad skönt aldrig ensam och om man någon gång vill vara det.. Då går man in på sitt rum, eller åker därifrån.. Men måste börja vänja mig vid det igen, att vara själv alltså. Som nu ikväll jobbade jag till 20.00 Så ringer man emma inge svar ringer niklas inge svar sen ringer emma upp och ja de skulle glo film och så. Inget speciellt men ändå att vara med sina vänner :) ringde och surra med blixten han var också själv. han städade han. Han är duktig han :) skulle behöva packa nu. men jag orkar inte. Var någonting som fick mig att tappa lusten =/

En väldigt skum känla måste jag säga att jag fick. Och som vanligt så sitter jag och lyssnar på Timbaland - Apologize. Älskar verkligen den låten. Måste vara årets bästa låt hittills.


Läste precis mickes blogg medan jag surrade med honom. Och ja han har verkligen rätt. Nära var det. Kanske är därför jag inte är riktigt med hela tiden heller. För det som har hänt är så fruktansvärt.


Jaja Här komme två bilder som är från Davids kamera. Så tänkt elägga upp nått iaf. :)
Ha en fortsatt trevlig kväll. Själv ska jag gå till sängen snart och slå på tv:n för där börjar gone in 60 seconds och så ska ajg ligga och njuta och fundera över mitt liv. Sätta upp mål. För nu vill jag ta tag i detta.

/Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards